Ursäkta mig

Publicerat i: stroke
men om det inte stör er, Läsekretsen så har jag tänkt börja skriva lite mera i den här förnämliga bloggen igen
men då behöver jag ju kommentarer som ni vet
annars tittar jag på tv i stället
som ni vet
 
Ville bara meddela att det är augusti
arbetslivet och jag
har nosat på varandra igen
jag alltid lika förundrad över att jag klarar av att jobba igen
arbetslivet alltid lika frågande:
men du har väl inte svårt med nåt???
och så får vi dividera om saken en gång till för att ställa skåpet där jag behöver att skåpet ska stå
 
Privatlivet och jag
kommer synnerligen väl överens
 
tiden surfar fram över tillvaron
man håller i sig i varandra
hårt
ömt och beslutsamt
 
ni vet hur det funkar med människor:
 
"Man vill bli älskad,
i brist därpå beundrad,
i brist därpå fruktad,
i brist därpå avskydd och föraktad.
Man vill ingiva människorna något slags känsla.
Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst."
ur Doktor Glas, 1905, Hjalmar Söderberg.
 
Ha en glad lördag Läsekretsen.
 
 
och hit kommer yngste sonen, sambon min, med sin kompis i dag...