Ja, ni, Läsekretsen.

Om vi ska vara ärliga ...

så är folk som haft stroke
ibland / ofta ganska virriga och självcentrerade
inåtvända
har svårt att tolka hur omgivningen beter sig
svårt med mötesstruktur
svårt med timing i samtal
svårt med fokus

och ett sånt årsmöte var vi på i
Länsföreningen i Stockholm
det var i torsdags
och jag hade jobbat hela dagen

POSITIVT:

Styrelsen fick flera nya kvinnliga medlemmar
flera av mina vänner valdes in
det fanns juice och frukt
De yngre strokarna som ingår i SMIL-gruppen i stan
(Stroke Mitt I Livet betyder det)
gjorde sig hörda och uppmärksammades
av oss åldringar (vi som är över 45)

NEGATIVT:

folk är ovana vid föreningsteknik
mötet inleddes otydligt och rörigt
vilket satte prägel på resten av mötet
mötesordningen bröts ständigt och tilläts bli bruten
vilket gjorde mötet outhärdligt fladdrigt
många fel i de papper som mötet skulle godkänna
långt möte

så vi gick hem

och idag ska jag gå och höra sonen spela
inte så högljudd
popmusik i en skivaffär
WORLD RECORD STORE DAY idag!

Vinyler vinyler vinyler...

Läsekretsen:

man får ge sig själv lite cred för allt man står ut med,
gör det ni också

order från Gnällträsk



Årsmötet: kompisar som ska in i styrelsen


#1 - - e:

Låter ungefär som möten i vår boförening...och då är det bara lilla jag som haft en stroke...

#2 - - mAria:

Men min lokalförening (strokeföreningen Södertörn) har alltid ordning på mötena, vi kör årsmötet på 45 minuter

och vi har nästan alla haft stroke.