Det har blivt en gles innehållslös blogg, läsekretsen.
Självkritikan ligger över mig som ett blött
vaddtäcke.

Hjärnan har fokuserat av kan man säga.
Lyckades fatta av nyheterna att
personer med högskoleutbildning förlorar mindre inkomst efter sjukdom
än lågutbildade.
Procenttalen var sådär 4% och 11%.
Vet inte så noga.

Men vad jag vet är att jag förlorade MYCKET mer
på att få stroke:

Fem år hel sjuksrivning
satte mig långt ner i listorna över löneutvecklingen.
Sjukpenningen beräknades på deltidsarbete
trots att ajg jobbat heltid i många långa år tills veckorna alldeles innan stroken.

MEN jag VANN i livsglädje och DET kan inte Försäkringskassa eller arbetsgivare
dra av något för i sina insättningar på mitt konto.
Detta är sant.

Hej från Tant Galant, er livscoach i ytterstadsförorten.

Se och lyssna på söt musikvideo med Eloise Kerr. Jag har en blond son som skymtar där,
en lång gitarrist.
Mammahjärtat klappar lyckligt bråkigt där inne under bullförklädet.