...efter att ha varit lånekatt hela helgen här.



Han är en gammal man med krämpor, äter en rosa tablett om kvällen
och en orange en om morgonen
varje gång ska man kämpa lite
sura lite
bli lite biten i fingrarna av de vassa hörntänderna
innan kan sväljer

Privatlivet och jag gick en femkilometers
elljusspårsvandring och jag fick lära mig
regler för hur man uupför sig i springspåret
och det är inte som jag är van att uppföra mig
det finns många regler som man inte bara kan
för att man brukar gå där lite planlöst med sina stavar

Jag är inte seriös
i sportandet jag

Däremot är jag seriös
som naturnyttjare:
kastar aldrig brinnande vedträn omkring mig
skjuter aldrig på djuren
hälsar artigt på mötande vandrare

(nej inte på de som springer - de sportar ju)



Det var första dagen med vintertid.
Fiskeföreningen stod och kastade på bryggorna
Det blev skymning exakt när man just hade vaknat upp från frukosten
dagen dunstade bort
som ett ingenting inom en parentes...



Öststatshusen har mist den stora lyftkranen. Nu väntar takbeläggning och
kulhålen i fasaderna och de krossade fönstren som ger den ultimata
öststatslooken. Sen är det klart.
Den gula kranen kommer att försvinna den också.
Separationsångest.

Ha kul nu veckan som kommer, läsekretsen.
Jag har det.