Läser i pressen att
arbetsgivare kollar sina arbetssökande på Facebook och
googlar sökandenas bloggar och sen går de mer på vad där står
än i cv:n i ansökningshandlingarna.
Så nu har man ingen chans alls någonsin att flytta på sig yrkesmässigt.

TUR att man redan innehar favoritarbetet då.
Att man har toppat karriären och gått i taket.

Men stackars arbetsgivare som måste läsa igenom nästan 1500 inlägg i en blogg som den här.
Det är nog minst grymt att såna som jag av ren barmhärtighet inte söker något jobb mera.

Eller anställer de speciella googlare och bloggläsare?


Idag skolkade jag från sportlovet och gick och tränade muskler.
Ensammen i gymmet var det sagolikt.
Alla var hemma och såg skidstafetten i Oslo i TV. Svenskarna vann guldmedaljer.
Jag drog i maskiner och lyssnade på the Wall.

- Alles in ordnung, tänkte jag nöjt och blev sådär brett leende och lite korkad som
man blir av endorfiner.

#1 - - mårten:

Hej! vilken fin blogg du har!

jag e lite strokad jag med. 2008. lite yngre än dig, men vi har nog samma problem. ska återkomma och kika in lite mer på din blogg senare tillfälle! Ha de gott!!

/mårten