SE kommentaren från Rapport från regnskogen2.

Till min träningscoach.

Jag måste då rapportera gårdagens dryga tvåtimmarsridning på seg häst
i rodeo, skog, över ängar och dessutom med kofösning!
Vi föste en hjord med äkta norrbottniska cowboykor med söta kalvar!
Men Samir, min
sege häst ville helst äta gräs och backade när jag drog upp hans huvud från maten.
Sen gick han knappt att bromsa, backade hur fort som helst.
Vi hade inte riktigt connection där.
Men westernridning i westernsadel med westernstyrning är väldigt roligt.
En Westerncoyboy ledde övningarna och var
faktiskt lite roligare än den röda ledaren i mitten av gympan.
Svetten rann.


Strokemässigt fungerade det bra, förutom att vänsterfoten gled ur stigbygeln
mitt i galoppen,
fastnade vid avstigningen
och jag ramlade.
Plötsligt låg jag under en mycket hög och mycket förvånad häst.

Efter halvtid var jag för trött för att orka fatta vad cowboyen ville att vi skulle göra
när han gav instruktioner.
Hästen kände det och bestämde sig för att äta.
Men vi föste lite kor och när man mot slutet fick prova enhandsfattning med tyglarna
kändes det som om både häst och jag var på samma planet igen!

Nu vill jag ha en rodeo.


 

Klockan var exakt 00:00.

Glad midsommar på er, HELA läsekretsen. Alla tre.
#1 - - Eva Olofsson:

Glad midsommar! Hoppas ni inte regnar bort. Här, där jag bor närmare fjällen, ösregnar det, 8 grader. (Ja,varmt).Morgonpromenad iförd regnställ, mössa, vantar. Men grönskan i naturen kändes nytvättad, sommarblommor prunkar i dikena, luften är syremättad och lätt att andas.Kan inte klaga.Nästa vecka är solväder beställt till regnskogen. Eva O

#2 - - mAria:

Hej Eva O. Fint väder tack tack. Vi har ganska varmt och mol men inte regn ännu på värsta midsommarafton.

Åsa bor i Kusin Mias stuga när du kommer. Det vimlar av oss här nu!

#3 - - K:

Var träffade du cowboyhästarna? Jag är svårt avundsjuk och djupt imponerad av ditt mod!

#4 - - Eva S:

Tänk att du har ridit Maria.Har du ridit förut? Måste säga att jag är imponerad av ditt mod. Blir det mer ridning framöver?