Vad menar du NU då, undrar ni lite irriterat...

Ja men; en tomhet har landat i min stuga
en frånvaro en förlust
en atmosfär av saknad
Jag undrar planlöst och förvirrat flera dagar
vad?
tills jag fattar
att det är lukten som är borta;
den trötta avloppslikten fattas.

B och P fixade avloppat:
De borrade ett hål i röret
körde in 25 meter metallband
25 meter plastslang
massor av meter med vatten
DÅ luktade det avlopp
vi blev geggiga
flugorna hurrade
bromsarna åt oss girigt

Plopp! sa det så ploppade
ett råttbo ut
och hej vad det rinner!


Diska
duscha
tvätta
plaska
blaska
går som en dans
det bara rinner bort

vilken lyx:

rent vatten
fungerande avlopp
grannarna


man får
tacka o bocka för lyckliga lotten i livet

(och med man menar man jag...)  Apans uttryck, jag vet jag vet, men apans blogg har semester och lägger ut länkar till musik så man kan få tröst i sin abstinens efter apans inlägg så länge. Snäll blogg.



Äntligen eldade vi!
Efter tio långa månader i storstan
och med två veckors torka här i skogen blev det eldväder:

Ett altangolv i gran sprakade iväg som lyckliga gnistor mot det blå
känslan:
hemma, äntligen hemma!