Det ska jag inte göra om,
det var oerhört pillrigt.
Nu är han klar.
Se alla djur.



- Ursäkta mig för att jag är så rosa, säger han och blir suddig av skam på bilden.
Han skulle nog gärna ha varit mera strikt och stram i färgerna.
Han har sin vita söndagsslips på sig.

Skogen bjöd på en drypande fukt hela dagen,
man fick se film,
lyssna på Filip och Fredriks fåniga dumtrams i datorn,
höra sorgliga nyheter från Norge i radion.

Tallarna står raka i ryggen och suger åt sig blötan,
tysta och manliga
med slutna ansikten.
- Man ska inte pladdra om vad som helst, brukar de säga till mig.
- Gubbdumheter! brukar jag svara, jag pratar om vad jag vill, jag.
Sen går jag vidare bland myrorna och barren i riktning mot älven.

Och just nu har jag sällskap av en generad rosa hund.



Bara så ni vet.

Hej från Gnällträsk.
#1 - - Eva S:

Söt hund! Den behöver inte skämas!