Vacker text.

Publicerat i: Allmänt
Jag skrev en liten poplåtstext en dag:


"Dom Andra

En ensam kvinna söker en man
Svar till: Hjärtat talar sant
En pessimist i sitt livs form
Jag vädrar blod, det luktar sorg

En utomjordings kärlekstörst
En undran vem som svek vem först
Ät fett och socker tills du spyr
Eller blir en fyra-tonsmartyr
Sälj dig, sälj dig dyrt "



Sen får ni inte se mer för den blev inte så jättebra efter mitten.
Men ni kan inte höra melodin som behövs till... så ni går miste om något stort.

Sen halkade jag iväg på glans-isen mot förorten intill
och intog en smaskig middag med Renée Voltaires örtsalt på.
Där blev jag överraskad av en kortlek med berömda målningar...
tänk er de 52 mest berömda målningarna som Europa har klämt fram genom historien.
Av dem blundar och drar jag ... Mona-Lisa!
Och jag blev Mona-Lisa.

Texten ovan kan inte rymmas inuti samma blogginlägg som Mona-Lisa, heller,
så det blir ingen bild på henne. Ni vet ju hur hon småler så stilla.

Fast...

nu ljög jag lite igen.

Texten är skriven av Jocke Berg och hör ihop med Kentlåten Dom Andra: