Det gångna (stavas det så? Med så många ngngngn???) året

gick bra för mig
bloggistan
i Utanförstorstan

- Du skriver poesi! har flera i läsekretsen sagt... hm...tack, alla tre.
Ni är min ledstång i vingellivet
Särskilt tack till Moster I som har stor poesisamling på sin inglasade konstbalkong
där högt över förorten på norrsidan (jo, man känner sig utslängt i INTET
närman dristar sig norrom storstan) men där deklameras poesi.

Hon brukar deklamera.

Jag gillar när folk deklamerar för mig.
Poesi eller shoppingkvitton eller Superettan-tabeller- det kvittar.
Rösterna är själva essensen i deklamerandet.
Det är rösterna som sprids i kroppen.

Mitt förra år 2011, SUMMERING:


Hade en bra solo-sommar i skogen.


Började bli riktigt cool, liksom vuxen, lite...

Träffade Privatlivet. PANG BRAK SUCCE METAMORFOS

Går fortfarande med misstanken att jag har hittat på Privatlivet helt själv
att han är ren fiktion
och han lugnar mig med att trösta:
- Men det är ju JAG som har hittat på DIG.
Så där står vi, ingen vet...finns vi?

Det finns en värld utanför bubblan har jag börjat märka. Denvärlden  innehåller också andra människor.
Märkligt.



Här kommer NYÅRSFÖRESATSERNA:

1.

Försöka lära mig att tänka framåt

2.

Vara snäll mot de goda.

3.

Vara hård mot de hårda.

4.

Känna känslor.

5.

Outa allt i bloggen. Som en tonåringstjej ni vet.

6.

CENSURERAD

7.

Ha kvar den glada sprattliga känslan som bor i mellangärdet nånstans.

8.

Och så lite kultur...

9.

Är ni med, Läsekretsen?

So far so Good:

Gott NYtt År till er alla tre.
Själv behåller jag 2011:an för bättre år än så går inte att få, Läsekretsen.
Så jag hänger kvar här i 2011.




#1 - - Eva Olofsson:

Gott Nytt År bloggistan. Likar allt du skriver särskilt ditt fina år 2011. Hoppas och tror på ett lika fint 2012.