...ADHD (ofta också en strokehjärna) i bilder,

vem känner igen sig?

länk HÄR.



Jag känner igen mig totalt, det
har varit värre
men blivit bättre
när åren gått efter stroken
och nu finns stresskänsligheten och alla järnvägsspåren kvar
men jag har blivit bra (bättre) på att reglera impulserna

man är erfaren och kan jämföra
med en hjärna från förr
vilket barn som fötts med ADHD inte kan

Nu har man en funktionstillgång! TACKAR!
#1 - - asa:

ja, jag säger då de`

#2 - - asa:

inlägget hamnade på fel plats det skulle stå under det underbara brölloppet som en slags nykterhetsuppmaning om det är nån som undrar

#3 - - Marias Hörna - Njut av Livet ♥:

Hej Maria. Tack för titten hos mig. Det var längesedan sist. Har du erfarenhet av mindfulness. Blev rekommenderad detta idag. För att tackla min hjärntrötthet. Tror det kan vara något :) Ha det gott kram Maria

#4 - - mAria:

Jo, Marias hörna, jag har blivit bra på att leva i Nuet och det gör mitt liv gladare än innan stroken. Däremot har planering blivit mycket svårare.

#5 - - Ulrika:

Jag träffade idag en neuropsykolog vid Sävar Neurocenter som gjort olika tester på mig för att mäta stresshantering, arbetsminne etc och berättade för mig att om det hade varit en ADHD-utredning hade mer än 74% visat att det inte kunde uteslutas.



Klockrena bilder via länken som känns allt för bekanta.



/Stroke, 30 år