Påsklovet kom som en chock in i mitt kök.

Någon har plockat ut ALLT ALLT ALLT ur det stora skafferiet och travat sakerna överallt.
Det var jag.
Någon annan borde slipa och tvätta och måla skåpstommen
för luckan har rest iväg på semester -
den kommer att återvända utvilad, lycklig av nya intryck och glänsande nylackad snart.

Det är lite bråttom för den ska monteras tillbaks på sin plats av en man med fullspäckat schema,
en sån där kostnadseffektiv hantverkare.

Problemet är att jag vill
inte leva vadande bland torrvarorna och köksapparaterna
ens en enda timme till.

Jag vill inte slipa, tvätta, måla.
Nej.

Jag vill i stället hänga över DN
tänka enbart känslomässigt urlakande tankar
planera att  försvinna
längta till stugan
hoppas på en lottovinst
lyssna på onda aningar
och bara vara dålig människa.

  Luleälven luleälven.

Men

I ABC-nytt i teve säger de att tillväxten i Stockholm är 40%
störst i landet.
Vad synd, då kommer Stockholm inte att läggas ner!


Hej från Gnällträsk. Er livscoach, Tant Galant har gått ner sig i sörjan.



#1 - - L8:

Jo men det var ju bekant. Planerar snarast avflytta från hufvudstaden då den inte tänker lägga ner. När?

Snart,om ett år en månad eller vänta till nästa liv.

Måndagstankar L8

#2 - - mAria:

Hej L8.



Klart vi ska gärifrån...

Nu eller i nästa liv.

#3 - - asa:

en drömmare är det du är, det finns nåt vackert i det