Man vet ju inte innan
om det blir världens bästa dag som kommer när man slår upp ögonen
där i värmen.
Eller blir det den sämsta ruttnaste eländesdagen?

Jag har ledig fredag och borde träna muskler,
vara i dvala i soffan
och sen gå och träna hjärna med rytmterapi.

Vad gör jag? Går helt frivilligt på en studiedag
för skolpersonal och lär mig saker om nya
skollagen och nya läroplanen.
Det gör jag, snäll som jag är...
och nyfiken.
Och duktig idiot, måste jag tillägga.

Vem vinner något på det här då,
om man skulle få lust att skriva in det i ett Excell-ark?
Inget utfall för någon, tippar jag.

VAD ÄR DET HÄR?

Hur långt kan man tänja ut gränser för vad man orkar? När
brister det?

(Sonen var vänligen här igår och visade hurman kan klottra
när man sitter på föreläsning: en omtänksam ung man.)