Det är uppgiften jag har fått inför skrivarkursen på lördag.

JAG vet inga texter som berör mig. Tävling igen.

1. Skriv kommentar o tipsa om en text som kan beröra mig. Eller dig.

2. Senast fredag klockan 18.

3. Jag väljer ETT vinnande bidrag som tipsar om en text som KANSKE får åka med på skrivarkurs.

4. Den som jag valt vinner nåt fint från Fjällgatan.

5. JAG är jury, domare och tävlingssekretariat. Ingen diskussion.





#1 - - annannan:

Men man får fråga om reglerna, när man inte förstår, eller hur?



Ska det vara en text du har skrivit, eller en text vem som helst i världen har skrivit?

#2 - - Johannes:

Trying hard to speak and

Fighting with my weak hand

Driven to distraction

It's all part of the plan

When something is broken

and you try to fix it

Trying to repair it anyway you can



I dive in at the deep end

and you become my best friend

I want to love you but I don’t know if I can

I know something is broken

and I’m trying to fix it

Trying to repair it anyway I can



You and me are floating on a tidal wave… together

You and me are drifting into outer space

and singing



Och jag behöver faktiskt skriva.

låten heter X&Y och är skriven av Coldplay. Jag gillar inte coldplay, men jag gillar just textraderna "Fighting with my weak hand" och "Trying to repair it anyway I can" som får en att känna att allt är helt hopplöst. det gillar jag.

#3 - - åsa hedberg:

jag hittade en text i skogen:

Text i skog.

Flyttblocket mitt i skogen

ligger som en jättefisk med hakan mot jorden.

brett mellan ögonen.

Näsan avskavd.

Den stora stenmunnen insjunken.

Vackert formade känsliga sjödjursläppar.

Ett milt uttryck i det kolossala ansiktet.

Mot en gavel lutar sig en pigg liten roströd sten mot den stora.

Den har uppnäsa och en osentimental narrhuva på svaj.



#4 - - åsa:

minna undrar om vi vill se film om CBildt på Zita ditforslade i bil. Tänkte föreslå torsfrelörellersöndag 17 45??

#5 - - mAria:

Fina texter, hörrni.

Bra tävlingsbidrag. Jag tackar och niger som en tiger.