Ny kommentar: elin  ([email protected]) om Ny kommentar från en yngre strokare::
oj oj...har letat länge efter fler unga strokare.jag var 20år när jag fick min stroke, och det känns så skönt nu när jag inser att jag faktiskt inte är ensam. så tack för din blogg.





Skriv gärna mer och berätta om läget idag, var det länge sen, Elin?


Titta under kategorin Unga strokare längst nere till höger... Hitta fler.
#1 - - elin:

Det hände i samband med min sons födelse för ett år sedan. idag har jag inga synliga symtom kvar, men är ständigt såå trött och glömsk. har hamnat i depresion och märker ibland att min hjärna inte fungerar som den brukade. men ska iaf börja jobba igen snart:)

#2 - - Bluesman:

Hej Elin.

Jag är ingen läkare men "erfaren, tyvärr"se till att

vila mycket,att reparera en hjärnskada tar så mycket

energi att du aldrig har varit med om liknande,yrsel,

illamående.minnesproblem,u name it,livet blir sig inte likt på ett tag.Du är ung så allt kommer att bli bra/bättre,fokusera på din son(grattis!),vila mycket och ta det lugnt med karriären ett tag

mvh Bluesman

#3 - - mAria:

Jag håller med Bluesmannen.

Var försiktig, det är råd nr ett!

Depression är n ågot som jag läst att 70% drabbas av efter stroke; dels för att hjärnan blivit omskakad, dels för att livet blivit omskakat. Man äter sina piller och det går över.

#4 - - Elin:

du får gärna lägga till mig i "adresser till unga strokare"