Det blev prexis som jag beställde igår:
en dag av bara lyckade saker i en evig rad.
Möjligen att falukorven var lite fettig i jämförelse med
Jokkmokk-korv som jag är van vid.

Man får småle och njuta av alla lyckade små framsteg.

Jobbet gick fint, jag träffade rätt på nästan alla starttider till möten.

Barnen var glada och bekräftade för mig att jag är en bra pedagog.

Kollegorna var vänliga och hjälpsamma.

Jag fick en guldstjärna för att jag städat i personalrummet så skickligt förra veckan.

Jag hann till bussen.

I affären mindes jag varför jaghade gått dit.

Jag laddade ner en app i iPhonen med tecken (från teckenspråk) som jag kan använda med barnen på jobbet.
Moster I ringde och berättade om sina bestyr med att mejla till mig på en mejladress som hon hittat på själv
och som bevisligen inte ledde till min mailbox.

Så jag fick höra mejlen i örat i stället.

Sonen och kusinen hänger i min soffa och spelar Civlisation på dator.

Jag får sms från den äldre sonen:
"-Hej mamma, nu har jag börjat skolan, duktigt va?
Det var bra för mig att ta ett sabbatsdecennium efter skolan..."
(Vuxenstudier.)

Jag kom ihåg att koka vattnet innan jag hällde det över kaffet i pressobryggaren.




Det är tråkigt att läsa om lycka och framgång, eller hur?

#1 - - Bluesman:

det är inte över ännu,du får en guldstjärna för en

tänkvärd och positiv text. Stora Rätt-dagen borde

lagstiftas och klonas och implementeras(?)varje dag

andras glädje är min glädje sådetså,



Detskafanimiggå.

#2 - - Marc:

Hej



Har åter börjat läsa din sida och jag har börjat skriva då och då när lusten dyker upp.



Det är kul att läsa hur din strokeresa ter sig - fortsätt skriv!



/Marc

#3 - - mAria:

Nu gjorde ni min tråklördag till en höjdarlördag, grabbar!!!



Jag ska genast titta in i din blogg, Marc, precis när jag själv fått stora skrivkrampen och allt.