...ska jag bli arborist.
Man har gul självlysande väst, hjäm med nackskydd,
traktor med en gripklo som lastar
stockar upp på släpet.
Man får köra motorsåg.
Man fäller tallar.
Man fäller granar.
Man fäller björkar.

Bäst blir att fälla tallar för de luktar barndom när de är timmer.

En arborist är också expert på träd, kan avgöra om trädet är sjukt.
En arborist kan göra ultraljud på ett träd och se om det finns frisk ved inuti
eller stora uppätna tomrum bara.

Detta är vad jag tror

.



Men jag ska inte blogga om det. Vissa stora saker i livet håller man för sig själv.

#1 - - åsa:

rätt mycket våld tycker jag att jag hör

#2 - - mAria:

Nej inget våld mot träden.

Inga träd har kommit till skada i detta inlägg.

#3 - - Maria (Maria's Hörna):

Mycket kul att titta när dom håller på. Och vilka snygga muskler man får då :) Kul också att det Är tjejer som håller på tycker jag // Maria