Grattis Johannes

Publicerat i: Allmänt
Du vann TÄVLINGEN!

Här är ditt bidrag till textförslag för min skrivarkurs:


Johannes om TÄVLING igen. En text som berör mig!!!:
Trying hard to speak and
Fighting with my weak hand
Driven to distraction
It's all part of the plan
When something is broken
and you try to fix it
Trying to repair it anyway you can

I dive in at the deep end
and you become my best friend
I want to love you but I don’t know if I can
I know something is broken
and I’m trying to fix it
Trying to repair it anyway I can

You and me are floating on a tidal wave… together
You and me are drifting into outer space
and singing

Och jag behöver faktiskt skriva.
låten heter X&Y och är skriven av Coldplay. Jag gillar inte coldplay, men jag gillar just textraderna "Fighting with my weak hand" och "Trying to repair it anyway I can" som får en att känna att allt är helt hopplöst. det gillar jag.


Något fint från Fjällgatan blir det som första pris.

Om jag var lite pigg skulle jag gå på er spelning om 30 minuter...Gullmarsplan-bandet. http://www.gullmarsplan.com/
#1 - - Johannes:

Den va inget att sätta i granen. Men den 30:e november på 44:an blir det riktiga bullar.

#2 - - mAria:

Tack kunde man ju skriva också.

Vad glad jag blev, också.

Jag är inte den förstår annars.

Vad är 44:an?



(Jo jag vet ju det men ändå, rent pedagogsikt???)

#3 - - Johannes Igen:

Tack. Vad glad jag blev.

44:an är Cefé 44 på söder i stockholm.