En Basquiat på Åbergs Museum. Gott fika, och då menar jag verkligen GOTT fika, fin guidad tur i muséet. De byter utställningar två gånger om året.

 

 

En pärlplattetavla som var flera meter bred. Jag såg i TV för några år sedan att konstnären gav den till P3:s och SVTs Musikhjälpen för att auktioneras bort och sedan skulle pengarna gå till R¤adiohjälpen eller något sånt. Det slutade med att Lasse Åberg själv ringde och köpte tavlan för en massa tusen. NU har jag äntligen fått titta på den.
Tyvärr minns inte jag vad konstnären heter.


Detta om helgens mastiga kulturkrafsande.

Sovit? Nej, hann inte så mycket.
Man får sova igen sen någon ledig stund i nästa liv.
Eller sova under dagtid med ena hjärnhalvan och vara vaken med den andra, tror jag hört att man kan det?

#1 - - Carina Åberg:

Kul att se att du uppskattar vår Basquiat (och fikat). Tack för att du sprider budskapen och välkommen tillbaka.

#2 - - mAria:

Men vilket gulligt museum som läser ens blogg efter att man varit där och sen till och med kommenterar i bloggen! Jag tror jag fick humanistisk euforisk chock! (HEC - ny neuropsykiatrisk diagnos!)