Trappa ner tempo

Publicerat i: Allmänt
... bli lagom långsam för att klara av ett jobb en vecka till.
Man måste smeta ut sin aktivitet så nivån håller sig lite lagom inom rimliga gränser.
Det var en effektiv helg. Soffan och bordet skulle bort från balkongen hade jag tänkt.
J klev ut  för att titta - brak brak så låg alltihop nere på gräsmattan.
- Ingen hund kom ivägen! ropade han stolt.

Min balkong är ren i kväll.

Sen for vi och tittade på fritidshus och bokade inte en stuga som skulle kosta för mycket att bygga.
Men vi kände att det var trivsamt inuti den.
Till och med den amerikanska typen av husvagnshem var trivsamt inuti.

Kanske för att vi var tillsammans där inne allihop samtidigt. Det var trångt.

Gungbordstolar med grill- och glashållare. Ja, man blev åksjuk efter en stund.
Den får tyvärr inte plats på balkongen.


I caféet repade ett gubb-band med mycket låg ljudvolym. Hur gjorde trummisen?
Det kändes lite surrealistiskt att sitta där och äta macka och strölyssna på deras covers samtidigt som vi var lite rädda att det var deras premiärspelning. Publiken var väl nio personer.


Nu har jag alltså:

1. INTE orsakat att en hund krossades av mina utkastade balkongmöbler.
2. INTE gjort avrop på stuga för alldeles för mycket kr.
3. INTE varit på premiärspelning med gubb-band.

...samma helg.

Veckan som kommer får bli en slowmotionvecka så aktivitetsnivån kan hållas låg i genomsnitt i alla fall.
Man får ju inte förta sig.

Nu fattas bara att jag hittar en barnvagn till salu som får plats i en innerstadshiss av det trängre slaget.










#1 - - åsa:

ska du ha den där vid Avan? då protesterar jag för jag har barndomsminnen därifrån - en som var där en gång...