Det här blir den sista delen i diktsamlingen Kärleksdikter som jag just har gjort klar.
Den består av tre sidor och tre dikter.
Alla handlar om Bob.
.
.
.
Till Bob3
.
.
.
Om jag kan hinna i fatt dig
ska jag räcka dig  en bit
av den störande tystnad
som står mellan oss
.
.
.
jag hade ansökt om uppskov
med det
för att hinna åldras och mogna innan du
slukar min uppmärksamhet
som ett svart hål
.
.
.
fick avslag
nu är du obevekligen här
.
.
.
Inte så nära, Bob.
.
.
.
Nej, jag ska inte bli poet.

Ingen läser poesi, heller.
Det är nog bloggare jag ska bli.
Tre mänskor läser den här bloggen.
Sen går ni runt i världen och glömmer det ni läst...
med leenden inombords, eller kräklust, några sekunder
innan allt är glömt.
Vad det ska stå på alla 45 sidorna diktsamlingen får över, undrar du?
De ska vara tomma och vita.
Tysta och fria.
.
.
.
.
.
.
.
#1 - - åsa:

sinnligt som poesi ska vara, tror du han duschar?

#2 - - mAria:

Klart han duschar.

Det där i håret är vax, han har en frissa som ger honom knasiga råd och lurar honom köpa dyra Produkterrrr.