Nej, kanske inte timmerkoja precis, mera tegelbetongputshuset.
Det var fint med lite varmare kyla ute idag.
Inomhus har jag nu en termometer som kan flyttas runt och
den visar 17,5 grader.
Men om jag lägger den intill ett värmeljus blir det betydligt varmare
och behagligare. Då kan den visa 22 grader.
Man kan lägga undan filten.
Man får ha tålamod med den här vintern.
Koltrastarna har tålamod, de skuttar runt i snön och ser grafiska ut.
Jag är så tacksam.
Nu har jag förstått att veckans nummer är 5.
Mötena på jobbet är inlagda i Outlookkalendern.
Det ska skrivas en massa där på jobbet.
Det ser ut att finnas tid till det om man nu noga tittar i kalendern.
Alla tomma timmar är markerade med rosa - så de ska synas.



Barnen som är sex år går omkring och säger:
Nebulosor i mina trosor!
Eller Galaxer i mina braxer!
Det är  citat från Tillbaka till Vintergatan som är den bästa barntv-serien just nu.
Anders Linder o CO.
#1 - - Städmaja:

Hejsan! Vill bara påpeka att bakterier dör inte vid nedfrysning, så det är ingen bra tips att låta moppen stå ute på natten. Det kan man däremot göra med sängkläder, så att man bli av med kvalster. Tvätta moppen i minst 60 grader, det tar kål på bakterier.