Krogen i går.

Publicerat i: stroke

Jobbet var på krogshow.
Middag med underhållning på Golden Hits på Kungsgatan.
Jag placerade mig själv längst bort från scenen med ryggen mot en tyst vägg.
Öronpropparna var med.
Det var serveringspersonalen som var artisterna och det var en bra show.
När varmrätten var uppäten (gott var det) blev jag trött och ville hem.

Men nu har inte jag färdtjänst längre.
Jag är ju så frisk. Så jag hängde kvar i flera timmar, alldeles för trött.

När det var slut gick vi hem i en klunga, fick vänta en halvtimme på tåget,
kom hem långt efter midnatt.
Kunde inte sova efter alla intryck.

Orkade inte upp i morse, fick komma senare till jobbet.
Var trött och småvirrig hela dagen.

Har man haft en stroke med kvarvarande hjärntrötthet så blir man lätt uttröttad av för mycket stimuli.
Det syns inte utanpå men det är på riktigt.
Det går inte att skärpa sig.
Alla som vet hur man ska göra och vad som gäller utan att ha varit med om det själv kan
dra.

Hur förbannad är jag på F-tjänsten? Massor.