Det var nog en resväska som tog livet ur min rygg. Fått Alvedon av omtänksam son. Toscana var ett bra ställe, men vi hann ju inte med alla hörn precis. Köpte inget vin. Ingen toscatårta. Blev trött. Folk pratar och myllrar och är så många på samma ställe samtidigt. Grazie - prego!
#1 - - åsa:

kanske du stod snett när du turistade under tornet?

#2 - - annannan:

Jag håller också på Åsas teori ovan (eller om det blir nedan när kommentaren har lagts in).



Mest är jag lite häpen och aningen orolig. Jag har inte varit inne här och läst på ett tag - och när jag kommer tillbaka har du varit i Pisa.



Vad ska då inte hända om jag låter bli att läsa i en månad? Jorden-runt?



(Att tro att allting beror på en själv och att man är centrum i universum, vilket utvecklingsstadium hos Piaget et al motsvarar det?)

#3 - - mAria:

Piaget la sig väl också slutligen platt och menade att människan har de olika utvecklingsstadierna inom sig samtidigt resten av livet. Hoppas i alla fall jag.