Här kommer 1 aprils klagolista:
  1. Marinblått är den fulaste färgen. Ha aldrig marinblå kläder.
  2. Man får inte åka buss till jobbet om man glömt tanka på SL-kortet. Det piper fyra sura gånger och man måste kliva av bussen igen. (När man hade färdtjänst fick man nytt kort varannat år.)
  3. Nyheterna i SVT hade inga roliga aprilskämt. Jag gick inte på något alls.
  4. Barn i 6-9-årsåldern gör väldigt många konstiga aprilskämt.
  5. Ösregn när jag var ute på rast vid en bäck fylld av barn som ville bli blöta. Sista isen brast, hoppades sönder.
  6. Svenskarna äter mest socker av alla människor på jorden. Och jag äter mest socker av alla svenskar på jorden.
  7. Jobbet bjöd på godis i stora påskägg.
  8. Påskveckan ska inte vara arbetsvecka i en skola.
  9. Påsken borde anpassas till när lärarna har sitt påsklov.
  10. Om man skriver en bra blogg ska man uppdatera varje dag.
  11. Om man skriver tråkig blogg behöver man inte uppdatera alls.
  12. Ingen har hört av sig om filmrättigheter på min diktsamling. Jag surar surt.
  13. Grannen längst ner röker inne i trapphuset och röken sugs in i hallen. Äckligt.
  14. Rökning är lika fult som marinblå färg.
.
.
.
Ha en humoristisk 1:a april, ni som vill.
.
.
.
Hej från Gnällträsk.
#1 - - Bluesman:

Om man inte går på Aprilskämt,

har man blivit vuxen då?



P.S Dikterna var fina d.s.



Kram Bluesman å glad påsk

#2 - - mAria:

Åh...

barnens aprilskämt gick jag ju på. Plågsamt.



Kram tillbaka.

#3 - - ewa:

Mmmm, marinblått är fult...

å jag röker...

ingen bra kombination?