...som alla fredagar gör efter fyra dagars intensiv strävan tillbaka in i Arbetslivet.
Min hjärna jobbade knappt, och gjorde den det så blev det baklänges.

Vad var det nu jag skulle göra här?
Det var frågan där framför kylskåpet när jag hittade mig själv där för nionde gången samma timme.
Det var matlagning.
Det krävdes massor av ingredienser i den där vegetariska pajen;
ost, mjöl, purjolök,
planering,
strukturering,
svartpeppar,
beräkning av tid,
bortplockning av påsar till rätt hylla.

Äh, det blev nog bra.
Luktar gott.


Efter den döda fredagen kunde man idag tillåta sig
en aning kultur.

Hittade Jonas Gardells TV-program om Åh, Herre Gud i svt.play.
Det där gillar jag, blandning av fakta, roligt, musik, personligt och underliga filmsekvenser ur
osannolikt ofilmiska miljöer,
till synes helt
o-tillrättalagt för teve.

Kan man filma hemma på vinden när man rotar i mammas gamla flyttkartonger?

Obviously.

Nu till dammsugningen - det tråkigaste. Borde ha gjorts igår på den tråkigaste dagen.








Ha en Glad påsk! ni som redan klarat av dammet.