När jag var kåldolme orkade jag nästan bara se Vem vet mest? frågesportprogrammet i svt.
Frågor med text, så man hann förstå frågan.
Svar i ett ord.
Samma samma hela tiden.
Nya ansikten, givetvis, men de måste inte skiljas åt och kopplas till roller i en story.
Det handlar bara om att vara den som vet mest.
.
.
Jag fascineras av skillnaden i frågornas svårighetsgrad.
Ibland svårt och komplicerat,
man återkallas till högstadietiden för att minnas historiska slag
i Turkiet.
Eller lätt.
Vem spelade den infiltrerande polisen i filmen Donnie Brasco?
.
.
Vet inte du?
Johnny Depp förstås. (Al Pachino var maffioson som skulle avslöjas).
.
.
Jag vet med säkerhet att jag inte har en chans att vinna ett sånt där program.
Jag kan bara svara på frågor om mig själv och då vet jag i alla fall inte säkert, riktigt.