På något magiskt vis lagade tangentbordet sig självt när katten kastade det i golvet.
Utom tangenterna som ramlade bort och några flisor i hörnen.

Min fot har ont så det blir inga bilder från dammen förrän nästa vecka.
Jag börjar oroa mig för att utvecklingen där går överstyr medan jag kurerar foten och tar bussen till jobbet.
Tänk om änderna river bron?
Eller om det skitiga vattnet svämmar över?

Friska luften saknar jag och kommer halvsovande till jobbet på morgnarna. Att huttra vid en busshållplats ger inte energi.

Det är skönt och roligt att jobba sig trött, den känslan hade  jag glömt under mina
sjukskrivna år.
Sömnen blir djupare och problemen får fina små proportioner numera.
Vardagen rullar gosigt fram i sina stränga rutiner.

Sen när jag är ledig fungerar ingenting.
Men det är en annan historia.


#1 - - Elin:

Gick förbi dammen idag, allt var som vanligt. Änderna fick limpa så de låter nog bli att äta upp bron.