Kommentar igår:

Känns bra för mig att faktiskt hitta fler som fått propp/stroke i ung ålder. Kände mig rätt ensam i början. 25 år gammal ska man inte få stroke.
Ni får gärna skriva till mig, vi kan utbyta erfarenheter :-)

Maila mig: [email protected]

Hej Emelie!

Jag addar dig till listan över mejladresser till yngre strokers. Maria
#1 - - Mårten:

Hej.



Jo det finns de som fått propp i "tidig" ålder.

Jag fick min för 2 år sedan, då jag var 28.

Själv var det (numera troligast iaf) pga en sk. carotis dissektion, dvs. ett fel som uppstått i kärlväggen på ena halspulsådern. Proppar bildades och hittade upp till hjärnan. Kämpar med arbetsträningen numera, blir trött får svårt med koncentrationen.



Intressant blogg det här!

Vet inte vart jag kan skriva för att bli hörd på rätt sätt eller ställe nu, men skriver här iaf just nu :)

Hoppas det blir bra.

#2 - - pia:

hej.

jag sållar mej till gruppen av yngre strokare nu när jag ÄNTLIGEN hittat ett forum! :-D Fick min stroke (sinus trombos)för ganska exakt fem år sedan i samband med min sons förlossning, gick med proppen i sju (7?!) veckor innan min gynekolog skickade mej på akut MR.... ständig huvudvärk, hela min vakna tid samt vid flera uppvaknanden under natten, hjärntrötthet, obalanserat humör, uselt minne, m.m.m.m.m.m. ja ni känner säkert igen er!? pratar gärna mer med er här, om allt möjligt, maila gärna!! :-)

#3 - - pia:

ja just det...det var ju det med taskigt minne... :-S mailen är [email protected] kanske ska jag nämna att jag var fick min sinus trombos 1 månad innan jag fyllde 30 och den DELVIS berodde på min genetiska sjukdom APC-resistens. Jag hade min första propp/DVT (djup ventrombos) när jag var 16, sen har jag efter stroken haft ytterligare en propp i höger arm för ca 3 år sedan....som sagt maila gärna [email protected] ! Ha en go kväll!