Vad det blåser! Kallt som i graven blev det. (Halloween och allhelgona tog slut för tidigt.)

Fullmånen syns till 100% i natt.
Men inte om molnen stör, förstås.

Jag tycker om fullmånen och månljuset.
Det absolut finaste månskenet jag sett var uppe i Norrbotten på vårvintern då nätterna är kalla och man kan ha tur och se norrsken. Då är det som om månen regerar himlen i sällskap med gröna slöjor som sprakar lätt.
Men här i förorten där luften är orange av all gatubelysning toppar månen lite tveksamt och man får vara uppmärksam så att man ser den.
Det blir så fina skuggor i fullmåneskenet.

100% just i natt  alltså.

Alla som blir vansinniga under fullmånen får ursäkta;
Månen äger!





I dag har jag mejlat till er yngre strokare som skrivit kommentarer under året 2009 i bloggen. Jag tänkte att ni bör ha koll på varandre. Åldersspridningen är 20 - 40 år tror jag.

God natt alla månoiter.
#1 - - Bluesman:

Hej tjejen,brukar titta in hos dig(på bloggen alltså)

he-he,å det är kul att veta att det finns fler än

jag som tar stroken som en verklighet som kan böjas

å vridas till någonting bättre,the show must go on

livet tog inte slut,men förutsättningarna har ändrats

Du har en positiv ton i din blogg,fortsätt med det.

å tack för att du packar in mig i 20-40 lådan

Kram Bluesman

#2 - - Marc:

Hej



Får inspiration av dig. Tänker blogga några månader -mest som egen terapi.



http://marclind.blogg.se



/Marc