"Hej.

Jo det finns de som fått propp i "tidig" ålder.
Jag fick min för 2 år sedan, då jag var 28.
Själv var det (numera troligast iaf) pga en sk. carotis dissektion, dvs. ett fel som uppstått i kärlväggen på ena halspulsådern. Proppar bildades och hittade upp till hjärnan. Kämpar med arbetsträningen numera, blir trött får svårt med koncentrationen.

Intressant blogg det här!
Vet inte vart jag kan skriva för att bli hörd på rätt sätt eller ställe nu, men skriver här iaf just nu :)
Hoppas det blir bra.

Mårten.  [email protected]"


Hej du Mårten.
Jag hade också en misstänkt carotisdissektion, men inget syntes vid angioskopi eller ultraljud. Det blev ett antagande bara.
Det är bra gjort att försöka arbetsträna.
Jag vet - jag har hållit på sedan 2004 med att sakta ta mig tillbaka till jobbet. Nu provar jag att jobba 75% och det går bra, det är underbart roligt,
förutom den förlamande tröttheten.
Fritiden har jag döpt om till Tröttheten.

 Dammen igår.
#1 - - Marc:

Jag drabbades 2008 av carotis disssektion liknande problematik. Det är inte lätt - drömmen för mig är att jag ska glömma bort mina besvär. Gå vidare i livet med ett större livsperspektiv med glimten i ögat.