Tvättad natur.

Publicerat i: stroke
Det har regnat.
Grönt blev grönare och himlen ser lite eftertänksamt ljusgul ut där molnen är.

Sonen kom släpande med stora resäskan och packade om till en
tvåveckors mindre väska.
Han ska till Berlin igen.

Dit vill jag också åka med en liten väska bara.
Blommorna ska blomma och det ska vara vår.
Ölet ska vara gott på trottoarserveringen och ingen ska prata tyska.

Här rotar jag bland gamla papper som ska slängas.
Av fyra stora kassar fulla med pärmar och papper blev kasta-högen
bara mycket liten.
Måste jag ha kvar resten?

Dagen jag fick stroke antecknade jag ordentligt vad jag gjorde på
jobbet fram till lunch.
Sista raden var:
Jag har migrän.

Sen var det blankt.

Kroppen fick en obehaglig släng av chock när jag läste det och jag mår illa.
Huvudet är lite nöjd med att jag verkade så normal hela förmiddagen den dagen.
Vid kl 17.30 var jag halvsidigt förlamad och sluddrade och hade mycket
svårt med balansen och andningen och huvudvärken.

Men pang! säger du för att muntra upp det hela lite:

- Du överlevde ju!!!

Japp.
#1 - - Anonym:

Livet ska ju inte bara överlevas, det ska ju levas också. Och det är inte alltid så lätt..