Hej.
Var ute på måfå och surfade, som man säger... Hittade din blogg, öhhh den är välfylld :-S :-D , så det lär ta mig ett tag att läsa igenom allt och få en bild av din historia. Men tid har jag rätt så gott om, sjukpensionär som jag är. Efter en stroke, sinnus trombos, i februari 2005 är jag hemma. Ska bli intressant att följa din resa! Jag kommer säkert poppa upp med lite kommentarer/funderingar/gnäll/glädjetjut emellanåt :-) Ha en go söndag! Mvh Pia


Tack du. Beröm och bekräftelse blir man trevlig av, så välkommen tillbaka!!!

Kommentarerna gör att jag orkar skriva vidare för oftast känns det som om jag sitter här och rullar navelludd utan vidare mening för någon.
Men så ibland ringer Moster I och påpekar att hon läst bloggen och sen är det igång igen...

Vi har haft en egen strokedag här igår. Den var egentligen den 12:e maj. Vår privata ideellt arbetande sjuksyrra tog blodtryck på människor och vi var ett gäng strokare som vandrade runt med självlysande gula västar med texten: STROKE på.  Det var ett tre timmar långt pass inuti ett inomhuscentrum coh vi gjorde det bra. VI är ett bra team i vår del av föreningen.
Kanske fick vi några nya medlemmar.

Det var lite "freakshow"-känsla att gå runt där. Väktarna sa till oss flera gånger att vi inte fick kliva över linjen i golvet och vara i vägen där kundströmmen ville passera.
 - Det kan vara synskadade och rollatorer som blir hindrade... sa de.
Jo, vi hade faktiskt tillstånd.

Moderaterna och Folkpartiet var på var sin sida om vårt bord och de fick obehidrat kliva över linjen utan tillsägelser. Folkpartiet hade ju ändå röda jackor med partilogga på. (Varför har de röda?) En lång stilig folkpartist ville prata länge med mig och det var så trevligt. Vår förening har fler medlemmar än hans parti - kom vi fram till.
Jag älskar när folk kan mycket siffror helt utantill och jag glömmer GENAST alla siffror jag får höra. Jag gillade den där folkpartisten.

Nu ska jag rösta i EU-valet, det ska väl ni också? Finns det någon EU-kandidat som tänker på handikappfrågor och allas lika värde???
Någon som vet?