Först en tjur av en rostig oljetunna och den krumbuktar fram utan mål, sa mannen som presenterade utställningen. Fast jag tycker den ser ut att vara på väg mot Picassos Guernican- målning. Väldigt vacker. Konstnären - förlåt att jag inte har namnet! - lät den stå och rosta ute på tomten sin hela förra vintern. Nu har nån köpt den för 40 000 kr.
Grattis till den trädgårdstomten!     

 Maskinen är skuren och sydd av skumgummimadrass  och det är en motor. En motorintresserad studerande på Konstfack har gjort den. Mycket fin. Stor som en stor motor.           

 

Sen finns det en rosa toalettstol som är lindad i rosa garn, gjord av en f d rörmockare.
Och en film med första akten av Sheakespeares Hamlet med råttor i alla rollerna. Den måste ni se!!! Jag hittade tyvärr ingen bild.

Vi åt lunch på Blå Porten  där köerna alltid är långa, borden fullsatta av extremt låååångsamt ätande kulturell medelklass i olika åldrar. Men ingen går någonsin ut, ändå får alla plats... Hur???


När jag kom hem strömmade ny musik ur min dator!  Jewel repade på gitarrspel och klagade över att det är så trångt mellan strängarna. Sen for han till Uppsala och repade med Jeniferever. Snart ska de på turné. Då måste fingrarna hinna med. 

Vad det är för sorts musik? Goth shoe-gaze kanske. Alltså dyster gotarmusik där musikerna står o stirrar ner på sina skor. Klicka på länken "musik" och lyssna så förstår du precis. Eller inte.

Detta var allt från kulturkoftans dagsverke.
#1 - - Anonym:

Goth shoe gaze musik gillar jag - det hade jag ingen aning om.



Hälsa Jeniferever att de ska sälja in sig på Clubbing på Casa de Musica här i stan. Häftigt event, ett helt stort hypermodernt konserthus fylls av kulturkoftefri musik en hel lördagnatt.

Se http://www.casadamusica.com/default.aspx klicka "What's On" och sedan "Clubbing"

#2 - - annannan:

annannan var det som kommenterade ovan

#3 - - åsa hedberg:

#4 - - åsa hedberg:

#5 - - åsa hedberg:

ursäkta upprepningarna, det visar bara hur entusiastisk jag är, men jag tyckte det var mera romantisk goth än nåt annat.