OK:
Jag gav upp att försöka blogga med den idiotiska smarta mobilen.
Nu har jag bredband.
Förhoppningsvis lite bilder strax. Annars ser inte A vad jag håller på med, ju.


Apropå Smart Mobil: Igår ringde den själv upp dottern FEM gånger när jag gick vilse på ICA Maxi Special i Luleå. Och när  hon svarade hörde hon mig gå runt och fråga samma expedit om var saker finns. Och dessutom spelades allt in som oerhört långtråkiga meddelanden. Stackars dotter.
Expediten var snäll och min moster hjälpte mig ut ur varuhuset till slut. Varför inreder de inte exakt lika i alla ICA Maxi så man lätt hittar alldeles själv för att det ser ut som ens eget?
Den smarta mobilen måste alltid låsas annars stänger den av sitt ljud, ringer upp folk jag inte just då vill prata med och den brukar också stänga av sig själv alldeles själv där i väskan.
Hur smart är det?
Den vill inte spela radio i mitt öra heller utan krånglar med att brusa nåt helvetiskt.
Jag som ville höra vad världen säger om Michael Jackson.
Själv säger jag att han var stor, bara, har alltid tyckt det. Kolla dansen i Bad och Thriller.

Värmen gör att knotten mår prima och bits hurtigt. Myggen verkar ha dött av värmechock.
I Boden finns Boden Alive - en väldigt stor festival med artister, öl och karuseller.

(Men Stockholmsmått mätt är det en liten samling av torgstånd och lite folk och några artister. Men det törs man inte säga här. Man får ju skärpa sig till det yttersta för att inte dra igång norrlandskomplexet som ruvar inuti dessa trevliga människor.
Vad man än säger kan i skarpa lägen tolkas att bli nedlåtande. Man får inte vara klantig.)
#1 - - åsa hedberg:

försökte flera dar måla samma akvarell som jag varje år försöker måla i den här temperaturen, nu håller jag mig inomhus istället. det kommer snart en bok i din brevlåda

#2 - - Avsändare Margareta:

Jag upplever att det mer är kommunalråden och de styrande som lider av något storstadskomplex, i alla fall gör vårt kommunalråd i Luleå det. Han tror att allt ska vara som i Stockholm och att Luleå är en storstad.



Jag slutar aldrig förvåna mig över hans uttalanden men han verkar vara relativt omtyckt i alla fall för det är många som bara ser det de vill se.



Jag har aldrig varit på Boden alive, inte heller på Piteå super och spyr, oj förlåt det heter visst Piteå dansar och ler och endast en gång på Lulekalaset, kvällstid.



Jag är inte mycket för det som lockar den övriga publiken. Kanske i år, men då bara för att strosa runt. Att betala flera hundra för att träffa andra människor, jag får nog fundera.



Margareta G