Det här ska bli ett sorgligt inlägg.

Vila behövdes idag för att en galen huvudvärk skulle lätta.

Vad vet vi om vila?

Spikmatta?

Hängmatta?

Ljudmata?

Jag vet, Spikmattan fungerar inte, det har vi läst i pressen, och då är det sant.
Men ligger jag på den och slappnar av, vilket man måste, annars gör det ont, så somnar jag efter nio minuter.
Vet inte om jag har ordentligt på fötterna där - har inte tagit tid -det kan vara tolv minuter också.
Somnar. Sover. Vaknar och irriteras av det vassa underlaget, tar bort spikmattan, somnar om och sover som en tröglori hur länge som helst.

Sen kommer hängmattan. Men jag har ingen.

Ljudmattan slår spikmattan med hästlängder. Ljudbok i cd-spelaren är det mest sövande som finns. Just nu lyssnar jag på Predikanten av Jo Nesbö och det är Jan Waldekrans som läser så sövande och bra. Tråkigt bara att man inte får veta vad boken handlar om.

Se på film på dvd är också vila. Mitt i filmen Farväl Falkenberg packade den ärvda teven ihop och gick till sin egen eviga vila.

Man får försöka leva livet själv i stället för att konsumera filmer då.