Spriiiit står det i fläckborttagningslistorna. Ren sprit. Jag har ingen. Inte ens rödsprit för den eldade vi upp vid Valborg.

Provade med hårschampo och kaffesump. Kanske?

Det blir en solig solnedgång i kväll.

Nu vet jag hur man gjuter plintar: Smeten ska vara kladdig, nästan  blöt, och man får stänk på glasögonen. det måste man genast ta bort. Och vara glad att man inte fick stänk inuti ögonen!
Det är mycket likt brödbak utom att man måste hälla vatten över det hela i stället för att köra in det i ugnen på gräddning.

Spaden är mycket tyngre och jobbigare att hantera än sleven.  Betongblandaren är astung att släpa. precis som degmaskinen, men ännu tyngre. Fast betonbgblandaren ska inte in i ett litet skåp längst inne i hörnet utan den ska stå bakom en vedbod eller så.

Det kom en skrämd hare skuttande och satte sig och tittade länge på gjutningarna, innan den tog sig för att skutta upp för backen in i lilla skogen ovanför. En liten hare - inte sådär stor och hög som fälthararna hemma på gården i Stockholm.

Det går inte att ta bild på skrakefamiljen för de är igång innan jag kommer upp eller kl ett på natten när jag har somnat. Visserlöigen kommer de in kl 15 också ett varv men då störs de av några GUG (Grannar Utan Gränser) som joxar med sin båt eller någon annan maskin.

Återkommer i ärendet.

Nu måste jag gå och se om grannen B överlevde dagens byggövningar. (Jag missade byggmötet i morse pga sömn och att jag inte visste när vi skulle ha det.)

Hej från Byggare Bob
#1 - - K:

Imponerande bygginsatser.Här är det målning som gäller. Ju mer man målar desto fulare blir allt runt ikring.

#2 - - mAria:

Måla allt omkring då? Eller blir det för mycket? Svårt att avgänsa, till slut är du ute på gatan eller inne på ICA Maxi och målar???