- Om du var en gata, vilken skulle du vara då? frågade Kjell Alinge i tv.

Jag började genast tänka.

Drottninggatan i Stockholm? Nej, för full med folk.

Vasagatan? Nej, rak och trist.

Götgatspuckeln? Neeeej. För mainstream.

Oxford str i London? Och om det snöar då? De har ju inte snöröjning. Man skulle få orsaka massor av olyckor.

La Ramblas i Barcelona? Med alla tiggarna? Nej.

Jag skulle nog helst vara The Yellow Brick Road i Trollkarlen från Oz om jag fick välja. Och det skulle krävas ett par röda skor för att få trampa på mig.

Eller Highway to Heaven?

Eller There´s a Moon over Bourbone Street... Och det skulle krävas en sånginsats av Sting varje gång någon trampade på mig. (Dan Ekborg kan den också, och Peter Karlsson).

Fniss: varför inte Abbey Road??? Vilka skulle gå på en då?



Idag tror jag en gammal vän fr förr som gjorde bort sig o försvann fyller 50 i sin exil. Grattis på dig. 


#1 - - Anonym:

Jo, den "bortgjorda" fyllde 50. Tack för grattis! :)