...som finns i kommentarerna från inlägget nedan om "Glömde släcka lampan..."

Mina tre bästa rådgivare har varit orakel igen.

Nu är det obarmhärteligen vår här.
Måsskrän klockan fem när man vill sova, dammiga fönster.  På gården sitter ungdomar och pratar trivsamt i solen. Studsarna från basketplanen har inte börjat ännu! Hoppas de som studsade dagarna i ända  har slutat med sport och hänger sig åt något datorspel eller nåt annat tystlåtet.
Sol rakt in hela dagen och värmen ackumuleras till nåt slags kokpunkt då jag inte kan tänka längre.

- Skaffa en fläkt, sa sonen och det var ju en idé.
- Klaga inte, sa han också.

Förkylning har jag. Jobbigaste någonsin. De är alltid jobbigaste någonsin, förkylningarna.
Och mobilen vill inte längre ta bilder. Den går i pension nu.
Eh.

I mitt personalrum uppstod en diskussion om ungdomars internetvanor. 85% av alla högstadietjejer bloggar, sa någon.
Den vanliga förfaselsen susade runt kring bordet.
De skriver dagbok.
De lämnar ut för mycket om sig själva.
De lägger ut bilder.
Vem som helst kan ta kontakt...

Jag kände mig som en förväxt tonårsflicka som gör något mycket fult.
Hoppas de ALDRIG ser det här, kollegorna...

Hej från Gnällträsk.

 Nja, den här bilden är ju från i början av veckan. DÅ var det vinter. Nu kom våren. Det plaskar säkert här idag.



 
#1 - - DS:

Nu fick du mig att skratta igen "förväxta tonårsflicka".. :)