Troligtvis var han vid andra änden av dammen och spanade in traktorn där borta.
Män håller ihop om de kan bry sig om tekniska saker tillsammans.

Besviken fick jag gå därifrån.

Igår var det kallblåsigt och idag vindstilla men kallt. Mulet och grått.

Jobbet gick mycket bra trots att jag var så trött igår.
Barnen är fantastiska och jag jobbar på att andas lugnt och tänka lite mindre.
Jag har en kortlek med massor av björnar  Bokbildsom alla har olika uttryck av ilska, glädje, sorg och så. En pojke som är 7 år tränade talet och skulle ställa frågor till mig: 

- Vilken björn är du när du glömmer var du har dina saker?
- Vilken björn är du när du har jobbat färdigt och går hem?

Huvudet på spiken! Precis vad som är de ömma punkterna i min yrkesvardag...glömmandet och utmattningen. Observera att jag aldrig har pratat med honom om det.
Ibland undrar jag om vem som vet mest - barnet eller jag? Oftast blir svaret: Barnet.

Korten kan man köpa här. Man får klicka på samtalskort i innehållsförteckningen.

#1 - - Susann Jansson:

Hej Maria!

Har du några praktiska tips för att "andas lugnt och tänka mindre". Jag behöver verkligen hjälp med detta!