Tänk på att det sitter en ensam person i varannann lägenhet o kåk så känns det lättare.

Bry dig inte om TV-kockarnas recept på tillkrånglad mat som ska pimpas till fåneriets gräns.

Läs inte tidningarnas receptsidor. Tänk på att bilderna är retuscherade och maten översprutad med olja innan de tar bilderna för att se ut som god. Din egen hamburgare kan vara en ärligare rätt.

Intervjuobjektens leenden har länge sen slocknat långt innan pressläggningen.

Det är fult och skamligt att vara ensam - men det är kul också.  Frihet.

Glöm inte det.

                                                                                          




Om en som höll på att bli ensam:

Mikael Wiehe sjunger vidare såg jag i morgonteve. Nu om en inställd skilsmässa.
Han trodde fläckvis att frun skulle komma tillbaka, sa han.
- Det är hennes enda chans! tyckte han.

Ja ja ja. Samma attityd som alltid. Är han huggen i granit, den mannen? Samma attityd som alltid.








#1 - - annannan:

Jag är tveksam till att stora resursrövare ändrar sig. Men ekologiskt är ett marknadsföringsargument. Och ur miljöns perspektiv är det väl lika bra att Chiquita odlar de där hektaren ekologiskt som att någon annan gör det.



Min mycket mer idealistiskt lagda vän R skulle inte hålla med mig. Hon (och en hel del eko-odlare med henne) menar att det inte är ekologiskt om det inte tas socialt ansvar.



Jag är pragmat jag. Men här i Portugal köper jag inte "banana importada" utan bara sådana som kommer från Madeira. Ekologiska när det finns, annars vanliga.