Det är hotfullt.
Gamla myspys-vanor måste överges.
Nya lösningar måste tänkas ut.
Nya beteenden måste läras in. Det kostar mycket hjärna.

Och tänk hur jobbigt det var att lämna den hårda stenåldern för att gå in i den nymodiga bronsåldern:

http://tingotankar.blogspot.com/2009/04/omstallning-var-svart-redan-pa.html

(Jag har alltså hafft heldags studiedag på jobbet och diskuterat verksamhetsförändring. Skrev inlägg TRE gånger om det och alla tre försvann i tekniktrubbel här. Så nu fick ni ett kort sammandrag av vad jag stolt har tänkt ut HELA dagen!)

Sov gott kompisar. Må måsarna ta sovmorgon i morgon så de inte väcker oss halv fem igen med sina skrän!
#1 - - åsa hedberg:

jag har en bok som heter gunnar och är skriven av en av bobbarna

#2 - - Jaana:

Jag kommenterar rent allmänt! Du borde ju vara författare eller journalt, människa! Du bara är super!!! Och du skriver om sådant som inte jag har kunnat beskriva! Så, Tack Maria! Du gör det jobbet jag bara "tänker" på att jag borde göra! Så sant, så sant!!! Vi strokare vet och INGEN ANNAN!!!!!!!!

Nu har jag fått svaret, tack vare dej!!! Kram Jaana

#3 - - Anonym:

Håller med föregående kommenterare! Du är super!