Björkarna slår ut precis nu.
Hur ska man hinna med?

Jag petar i en Powerpointpresentation som jag ska köra på onsdag för vårdpersonal på KS och det är rörigt ibland bilderna.
Hur många bilder orkar man se på en timme?

Hur många VILL man se?

Egentligen är det inuti skallen på mig som det är rörigt, som vanligt.
Denna känsla av att inte lyckas ta in allt jag behöver och kunna sortera det rätt sen,
den känslan finns alltid med.
Utom när jag ser på film på dvd för då är det bara att stoppa och backa. Så hinner man med.

Här är dagens damm.  Fåglarna pysslade med annat i morse. Jag känner mig negligerad. Det blir man arg av.






#1 - - annannan:

När man gör presentationer sorterar man upp begreppen för andra. Åh vad skönt det var att kunna följa en linje utstakad av andra, insåg jag när jag läste en distanskurs förra terminen. Mitt arbete består ju i att ständigt försöka få ordning i tankar och idéer, och hur tröttsamt det är förstod jag inte förrän jag fick lov att uppleva behaget i att följa en redan upprättad ordning.