Förkylningen gör att jag knappt kan prata.
I morgon ska jag ringa telefonsvararen och sjukanmäla mig. Jag som håller på att bevisa att jag är frisk!

Det blev ingen resa till Nationalparken och strokarna idag.

Jag låg i soffan och såg tre filmer.
1. American Beauty. Har sett förut men hade ju glömt så det gjorde inget.
Jobbig film om 43-årig man som blir gubbsjuk och det har vi väl sett många av? Filmen var bra gjord.
2. Away from her. Om en man i 60-årsåldern som har en fru som får Alzheimers. Det handlar naturligtvis om att det är synd om mannen. Kvinnan är stark och driftig i alla fall. fast hon bara glömmer bort saker och måste bo på vårdhem.
3. There will be blood. Tyst film om att borra efter olja i western USA för över 100 år sen. Inte sett klart. Återkommer.

 Män som det är synd om. Män som är tysta och kämpar.
Alltid ensamma.
Alltid kommer någon kvinna på slutet och ordnar till det för dem.
Det är så filmerna är uppbyggda.

Matrix också, nu har jag sett två. Fighterna blir mer osannolika och varför envisas de med att skjuta på varandra när ingen nästan någonsin blir skadad??? Ingen är ju verklig.


Reinfelt var i teve hos Christian Luuk.  Vilket bottennapp. Tråkigt. Han är nog bara ett datorprogram, Reinfelt. Men han kan inte flyga i luften och slåss. Ingen skulle uppfinna en sån i ett datorspel.

Klart slut från Gnällträsk.