Naej. Det här var roligt.
Kolla kommentaren från Annannan igår 7 sept till min fundering över att bekräfta sig lagom.
Hela helgen har jag funderat och så var det ju en rent lingvistisk kommentar...

Kan man säga att man opererar sig?
Jag brukar ha en liten kirurg till sånt.

Kan man bekräfta sig?
Själv? Ska prova.

Kan man konfirmera sig?
Själv? FÖrr hade man väl präster men nu i individualismens  och brutalkapitalismens tidevarv kanske man bara köper ännu en Coach-bok. Och tror på sig själv.

Idag hade jag det underbara barnet en stund på jobbet igen.
Han tycker om MASSOR med smör på knäckebrödet. Och jag måste tyvärr lära honom ta mindre smör. Gång på gång.
Men han gjorde flera mål i min basketkorg och har börjat passa till mig.

Om det finns en gud skickar han verkligen bra barn i min väg!

Törs jag gå o se Mamma Mia på bio eller ska man gråta en massa? Hatar att gråta i grupp.

#1 - - annannan:

Mamma Mia blir man GLAD av. Ses med fordel flera ganger. Sa musikglad har jag inte blivit pa bio sedan Buena Vista Social Club. Den var kanske aningen djupare men det finns ett visst djup i Mamma Mia ocksa, ett tema om uppbrott som traffade mitt hjarta.



Idag har jag ett tangentbord utan prickar sa jag avstar fran varje forsok att vara ironisk. Det blir tragikomiskt i alla fall...