Varför sol nu?

Publicerat i: Allmänt


Varför ska det vackra vädret vara  i oktober? Lite hade kunnat vara med i Norrbotten i somras tycker jag. Det var kallt och fuktigt och regnigt och elräkningen blev hög.
Elbolaget har förklarat i telefon och sen skickat papper.
Jag ska ha ett avtal, har jag förstått.
Nu har jag kommit ikapp så jag faktiskt hinner tänka på sånt.
Annat för några år sen då skriven information var ett helvete.
Nu kan jag läsa sånt tråkigt.

Det finns nog många människor som inte orkar läsa allt som kommer i posten.
Tänk på alla pensionspapper.
Vi kan ju ändå inte lita på de där fonderna.
Tänk på all vårdinformation! All påstådd valfrihet som inte fungerar i verkligheten.
En hel tidning varannan månad eller så.
Tänk på all info från Färdtjänsten.
En tidning där det står hur bra det fungerar och hur nöjda brukarna är.
Vi som vet att det en tid närmat sig djurtransporter, i alla fall här i Storstan. Lite, kanske har det baivit smidigare senaste året, jag vet inte. Det är så sällan jag åker nu med dem.

Men det är fint med kall luft och sol. Det är fint.