http://www.styleroom.se/albums/view_max_image/22330

Det här är tapet från äkta 50-talet.

Det finns olika nytryck och de kan vara handtryckta med gamla valsar. Kostar 1000 kr rullen, hörrni.

Men om man vill ha FIN design är det svårt. Det som satt under hos mig var gråmönstrat i smårutor fast sneda... upphöjt tryck.
Idag blir det inte upphöjt tryck på tapeter. Andra tryckmetoder, annat papper, andra färger.

Det blev klart igår. Två långdrasutar som når upp överallt och en lagom lång smart tjej och jag. Och så blev det perfekt. Möblerna kom tillbaka och har plötsligt åldrats.

Tavlorna är inte uppe än men ska upp.
Och ett helt annat rum är numera en depå av överblivet odefinierat och omöjligt att göra sig av med?
We´ll see...

Jag har varit turbosnabb av bara farten på jobbet idag, gick hem två timmar tidigare och DOG i soffan sen. Sov som en fossil. Blev en bit av tygets mönster.
Snabba mig är icke bra för turbohastighet finns inte inbyggt längre, om jag någonsin haft det. Jag blev illamående och sjösjuk.

Inte hittar jag hemma längre heller, rummen har ju bytt funktion lite och ljuset ser annorlunda ut. Måste ha GPS.
#1 - - åsa hedberg:

Skaru köpa nya 50talsmöbler?