Mamma Anna...

Publicerat i: Allmänt
...har nu varit bortgången i fyra år. I morgon.
Jag och Moster I besökte minneslunden och lämnade rosa rosor och tända ljus.

Stenen är nyrenoverad.
Vi undrar vem som har skrivit texten.

Mamma Anna som var skeptiskt lagd hade nog fnyst lite och tyckt till något om arrangemanget.

Hon gillade inte att trängas med folk.

Jag tror inte hon är där.  Jag skulle vilja ha henne här.
Det är allt jag kan säga.

Spara på era mammor. Ni som har dem kvar!

 
#1 - - annannan:

Det slår mig att om någon tagit dig ad notam så är det ju dina barn - apropå inlägget om åttaårsjubiléet. Jag sparar på en ljummen sommareftermiddag under päronträdet med kaffe och äppelkaka och min mamma. Jag minns inte vad vi pratade om men det spelar ingen roll. Men jag kunde varit bättre på att spara på henne, det kunde jag.