Kris

Publicerat i: stroke
- När det är kris behövs stabila förhållanden, sa ett smarto i teve häromdagen.

Tror det handlade om människor i kris och inte världsekonomi i kris.

- Jaha? undrade jag. ÄR det kris om förhållandena är stabila?

Var kommer alla smarton ifrån?

Jag vill vara under renfällen i stugan och blunda just nu.
Där finns ingen teve för marknätet har lagts ner.
Där finns inga grannar för alla har åkt hem.
Där finns inga myggor för det är höst.
Där finns inte jag för jag hänger här framför datorn och längtar efter något roligt.

Hela internet är tomt idag.
Inget roligigt alls.

Är det kris inuti mig? Behöver jag ett stabilt förhållande?



(Jobbade jättefort på jobbet idag. Ingen rast. Inget kaffe.
Jag gck hem tre timmar tidigare och jobbade ostörd vid datorn,
gjorde en  analys och en sammanfattning av ett
psykolingvistiskt test som jag har gjort med en elev.
Skrev tabeller.
Sen ville min egen hjärn inte vara psykolingvistisk  inte mer och förvandlade sig till en post-stroke-hjärna.
Långsam, avstängd och oseende.
Och efter ett par timmars sömn: nedstämdhet som ett brev på posten.)

(Suck)
#1 - - Anonym:

#2 - - åsa hedberg:

Hittaru regnbågshjärnan?

#3 - - mAria:

Nej hittade inte artikeln om regnbådshjärnan, ska kolla DN web.