Nu har den kommit in i mitt liv, Smarton. Den ska lära mig hålla koll på tillvaron ännu bättre...jag är ju redan rätt bra på det.  Men Joh, sonen, la in Ravels Bolero som ringsignal och man fladdrar upp i taket av den! Det kan man inte ha. Jag BRUKAR ha Staten o kapitalet (Ebba Grön) men måste alltid hinna svara snabbt innan sången hörs på jobbet. Man vill ju inte skämmes! DET är nyttigt för mig. Måste bli snabb.
Bilder ska den ha så man bara knackar lite på bilden så ringer den upp den man ska ringa upp. Synd bara att jag inte har så många snygga vänner.
Den kan tanka in allt jag ska göra i datorn så plingar datorn till när det är dags. Eller tvärtom. Och naturligtvis kan den tala om var jag är (GPS) och vilket väder det är.
VAR jag är kan ju vara bra de dagar man känner sig lite borta i livet. Men Vädret ser man ju genom att titta ut eller gå ut idet. Där undrar jag funktionens poäng.
P har väder i Dominikanska republiken i sin mobil, vilket också är konstigt. Där är det alltid sol och för varmt. det vet man ju. Här är det alltid kallt och regn, det vet ju han om han inte är här utan där...

Nu är det alltså konflikt mellan två livsinställningar:

1. Man ska läsa manualen, säger jag.
2. Man ska inte läsa manualen, säger Joh. Gör man det får man ju inte känna att man vinner när man klarar av det, säger han.
Jag läser manual lite i taget. Han knackar på apparaten och får den att fungera.

För övrigt är jag en lyckad pedagog idag!
En pojke utan R kunde efter ett år klämma fram ett rullande R och det följde tätt på ett T. Stor seger! Guldstjärna. Att säga TRA TRI TRU i en hel vecka blev hans R-läxa förutom det vanliga strösselplockandet med tungspetsen.
Det är gott att gå hos talpedagog. Och gott ska det vara för så fina barn.

Ja, ja, ja, jag ska beställa Don Juan de Marco! Tack för tipset i kommentaren igår. Hos cdon hade jag inte letat.
Och jag lyckades beställa dammsugarpåsar och betala till INternet.
Hur lyckad får man vara på en dag utan att man passerar till nästa level?